.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس دانشگاه آزاد ساری:
مسیر شهدا نقدپذیر نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اعلام اینکه شهدا با وجود عدم حیات مادی چراغ روشنگری ایجاد کردند، گفت: مسیر شهدا نقدپذیر نیست و تاکنون کسی موفق به این کار نشده، به این دلیل که شهدا از عاشورا درس گرفتند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، کیومرث نیازآذری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجوی دانشگاه‌های مازندران در دانشگاه آزاد ساری با اشاره به شهادت سه دانشجویی شهید در سال 1332، اظهار داشت: دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی و با حضور در عرصه‌های مختلف به انقلاب اسلامی ایران پایبند بودند.

وی با اعلام اینکه راه شهدا باید توسط دانشجویان انقلابی ادامه پیدا کند، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان انقلابی سال‌های 58 و 59 در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند و از حضور آنها در بین ما خبری نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه دوران دانشجویی در سال‌های 58 و 59 برای افراد آن نسل، سال‌های بسیار پرتلاطم بود، بیان کرد: بسیاری از سرداران دفاع مقدس از جنس شهدا هستند.

نیازآذری با اعلام اینکه شهدا با وجود عدم حیات مادی چراغ روشنگری ایجاد کردند، تاکید کرد: مسیر شهدا نقدپذیر نیست و اگر تاکنون کسی موفق به این کار نشده به این دلیل که شهدا از عاشورا درس گرفتند.

وی با اشاره به حضور 20 میلیونی مردم در مسیر کربلا، یادآور شد: نمونه بارز شجاعت و شهادت امام حسین(ع) است که با وجود هزار و 400 سال از زندگی‌اش، 20 میلیون جمعیت در راه آرمان‌هایش در مسیر کربلا قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ادامه داد: گواهان زیادی برای بیان وصف جوانان شهید داریم، شهدا متن، بطن و حرف‌شان برای اسلام است.

نیازآذری بیان داشت: در حال حاضر توده‌ای به بهانه عدم حضور امام خمینی(ره) سعی دارند انقلاب اسلامی را به چالش بکشند و این در حالی است که انقلاب اسلامی در حال طی کردن مسیر اصلی خویش است و مسیر انقلاب اسلامی به بهترین وجه توسط رهبر انقلاب اسلامی ادامه پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اعلام اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند که امکان ادامه راه مسیر شهدا در عصر حاضر به دلیل رشد تکنولوژی وجود ندارد، افزود: شهدا به دلیل عبرت گرفتن از فرهنگ عاشورایی چراغ را روشن کردند که نمونه آن حضور 20 میلیون مردم از اقصی نقاط جهان در مسیر کربلا است.

رئیس دانشگاه مازندران نیز گفت: شهدا سروقامتان دلاوری بودند که با تلاش جان‌فرسا طومار ستم‌گیری را به هم پیچیدند و با حضور در دفاع مقدس متجاوزان را منکوب و آنها را از خاک رانده و فکر تجاوز را از سرشان بیرون کرده و مجد و عزت را برای ما به ارمغان آوردند.

حجت‌الاسلام احمد اصغری آقمشهدی تصریح کرد: عزت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و تدابیر رهبر معظم انقلاب و پشتکار این فرزندان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در همه فراز و نشیب‌ها، نقش دانشگاهیان و دانشجویان بسیار پررنگ است.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده دانشجویان در دوران‌های مختلف، اضافه کرد: دانشجویان در جهاد علمی و در میدان جنگ‌نرم استقامتی تحسین‌برانگیز دارند و همه این برکات را مدیون فرهنگی هستیم که از آموزه‌های عاشورا دریافت شد.

وی بیان داشت: فرهنگ شهادت میراث گران‌بهای دینی و ره‌آورد انقلاب اسلامی است که آموزه‌های آن را امام خمینی(ره) مطرح کرد و در تثبیت آن همت به خرج داد.

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به ترویج این فرهنگ همت کرده و بر پویای این فرهنگ تاکید دارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ شهادت را تنها راه تکامل انقلاب اسلامی می‌داند، یادآور شد: شهادت این مقام والا و مقدس حاصل انتخاب انسان است و فرهنگ شهادت مجموعه گرایش‌های منسجمی است که انسان را به این ارزش سوق می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم که فرهنگ شهادت در دانشگاه‌ها رشد پیدا کند و تنها در این صورت است که به شهدا وفادار ماندیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.